Семестрова
різнорівнева контрольна робота
для учнів
11 класу, що навчаються за профілем
«українська філологія»
Варіант-1
КЗЗ включає в себе перевірку рівня знань учнів з
основних тем, передбачених чинною програмою: «Мова, індивід, суспільство», «Лінгвістична риторика», «З історії
риторики й ораторського мистецтва», «Система функціональних стилів сучасної
української мови», «Основи ораторського мистецтва», «Поглиблення і
систематизація найважливіших відомостей з синтаксису й пунктуації»,
«Офіційно-діловий стиль»
І. Початковий рівень
Завдання 1-3 мають по чотири варіанти відповідей, серед
яких ОДНА правильна.
1. Хто із лінгвістів запропонував назвати науку,яка «вивчає життя знаків у
суспільстві», семітологією:
а) О.Потебня;
б) П.Фортунато;
в) Фердинан де Соссюр;
г) І.Бодуен де Куртене.
2. Елокуція –це:
а) мовне оформлення тексту;
б) стилістичне оформлення тексту;
в) послідовний виклад матеріалу;
г) окремі тези виступу.
3. Хто із видатних ораторів Давньої Греції виступив як теоретик
красномовства:
а) Цицерон;
б) Сократ;
в) Платон;
г)Демосфен.
ІІ. Середній рівень
Завдання 4-6 мають по
п’ять варіантів відповідей, серед яких
ОДНА неправильна.
4.Серед різновидів спору визначте зайвий:
а)дискусія;
б) диспут;
в) полеміка;
г)доповідь;
д) дебати
5.Граматичну помилку допущено в словосполученні:
а) висловлюватися вголос;
б) оратор по покликанню;
в) спостерігати за мовленням;
г) запросити до діалогу;
д) прийти на конференцію.
6.Неправильно вжиті розділові знаки в реченні:
а) Оратор багатий не лише на слова, а й на думки.(Цицерон)
б)Риторика-цариця думки і княгиня мистецтв.(Ф.Прокопович)
в) Саме промова солідна, пишна становить невід’ємне надбання оратора.
г) Оратор одночасно розгромлює , і ранить усіх тією самою зброєю,і тим
самим ударом. (Ф.Прокопович)
д) Оратор повинен бути людиною справедливою і тямущою у справах
справедливості (Платон)
ІІІ. Достатній рівень
Завдання 7-9 мають на
меті встановлення відповідності між
рядками
7.Встановити відповідність між видом красномовства та його складовими:
1.Політичне А)промова з певної
нагоди,епітафії
2.Побутове
Б) звітна доповідь,парламентський виступ
3.Похвальне В)промова на
міжнародній конференції
4.Дипломатичне
Г)дружня бесіда в невимушених умовах
Д) бойовий заклик, надихаюча промова
8. Встановити відповідність між характеристикою речення та реченням:
1)складносурядне речення
2)складнопідрядне речення з однорідною підрядністю
3) безсполучникове речення
4) складне речення з різними видами зв’язку
А) Народ сам скує собі долю: тільки б не заважали
Б)Не тільки тужна пісня лилася із змученої душі матері, а й пропікали
сльози гарячі сліди на її обличчі.
В)Чую спів трембіти, бо в ньому безмежна ніжність душі моїх земляків-селян,
бо він є жагою, бо в ньому мелодія віків.
Г) На тій території, де започаткувалася Київська Русь , сформувалася
Україна; вона стала спадкоємицею етнокультурного надбання давньоруської держави.
Д) Навіть не оглядаючись, я знаю, що це їде хтось із небагатих людей.
9.Доповни пояснення
А коли дорога добігла до вершини горба, попереду відкрилася голуба широчінь
Дніпра.
У цьому реченні кома не ставиться між двома сполучниками , тому
що__________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV. Високий рівень
За афоризмом Дж.Мілля напишіть твір-роздум «Джерело красномовства- у серці»
Семестрова
різнорівнева контрольна робота
для учнів
11 класу, що навчаються за профілем
«українська філологія»
Варіант-2
КЗЗ включає в себе перевірку рівня знань учнів з
основних тем, передбачених чинною програмою: «Мова, індивід, суспільство», «Лінгвісти
чна
риторика», «З історії риторики й ораторського мистецтва», «Система
функціональних стилів сучасної української мови», «Основи ораторського
мистецтва», «Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей з синтаксису
й пунктуації», «Офіційно-діловий стиль»
І. Початковий рівень Завдання 1-3 мають по чотири варіанти відповідей, серед
яких ОДНА правильна.
1. Виділіть «зайвий рядок» у характеристиці знака:
а) матеріальність;
б) інформативність ;
в) системність ;
г) пов’язаність із позначуваним
природним зв’язком.
2. Елоквенція –це:
а) ораторське мистецтво;
б) стилістичне оформлення тексту;
в) послідовний виклад матеріалу;
г) окремі тези виступу.
3. Найвидатнішим вітчизняним ритором ХVІІІ століття був:
а) І.Борецький ;
б) Ф.Прокопович;
в) І.Вишенський ;
г) К.Сакович
ІІ. Середній рівень Завдання 4-6 мають по
п’ять варіантів відповідей, серед яких
ОДНА неправильна.
4.Розрізняють такі види спорів за метою:
а) спір за істину;
б) спір для переконання когось;
в) спір заради себе;
г) спір для перемоги;
д) спір заради спору.
5.Знайдіть рядок ,який не є словосполученням:
а) читати книгу;
б) працювати наполегливо;
в) українська діаспора;
г) давньогрецький ритор;
д) дощ іде
6.Неправильно вжиті розділові знаки в реченні:
а)Оратор повинен стояти як озброєний воїн у лаві.(Квінтиліан)
б) Багатством живиться лише тіло, а душу звеселяє споріднена
праця.(Г.Сковорода)
в) Книги- це річки , що наповнюють
Всесвіт(Я.Мудрий)
г) Оратором є лише той, хто в змозі говорити з кожного питання гарно й
переконливо.
д) Вивчивши промову як слід, оратор мусить оцінити себе «збоку».
ІІІ. Достатній рівень Завдання 7-9 мають на
меті встановлення відповідності між
рядками
7.Встановити відповідність між видом красномовства та його складовими:
1.Судове
А) виступ на соборі,сповідь
2.Богословсько-церковне Б) кодекси,
свідчення
3.Ділове мовлення В)бойовий заклик, інструктивна промова
4.Військове
Г)дружня бесіда в невимушених умовах
Д) презентація, плани робіт і програми.
8. Встановити відповідність між характеристикою речення та реченням:
1)складнопідрядне речення
2)складнопідрядне речення з послідовною підрядністю
3) безсполучникове речення
4) складне речення з різними видами зв’язку
А) Світали ночі, вечоріли дні.
Б) І там , де звучить рідна мова, живе український народ.
В) Вже не пригадую:може, ніхто з них
не знав, скільки вже пройшло часу.
Г) В повітрі дощ , і гречка пахне тепло.
Д) У садку вже панує теж урочиста, замислена тиша, яка мимоволі примушує
прислухатись до того , що діється в твоїй душі.
9.Доповни пояснення
Ви скажіте свому пану, що заплати не бажаю, бо коли я що дарую, то назад не
одбираю
У цьому реченні кома не ставиться між двома сполучниками , тому
що____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІV. Високий рівень
Розкрийте зміст твердження
«Поетами народжуються, а ораторами стають» , змоделювавши твір-роздум.
Ключ до контрольної роботи:
В-І
1.в
2.б
3.а
4.г
5.б
6.г
7.
1-б
2-г
3-а
4-в
8.
1-б
2-в
3-а
4-г
В-2
1.г
2.а
3.б
4.в
5.д
6.а
7.
1-б
2-а
3-д
4-в
8.
1-б
2-д
3-а
4-в
Немає коментарів:
Дописати коментар