ПОРІВНЯЛЬНО-ІСТОРИЧНИЙ, або ІСТОРИКО
- ЛІТЕРАТУРНИЙ (коли твір розглядається як факт історії літератури того чи іншого народу);
СТРУКТУРНИЙ ( коли в основі аналізу - розгляд художньої
будови, структури твору);
КАТЕГОРІАЛЬНИЙ (коли в центрі уваги вчителя та
учнів певні категорії: жанр, напрям, стиль тощо);
ОПИСОВИЙ ( коли вчитель робить
огляд певної літературної доби, художніх тенденцій епохи, залучаючи ті чи ті
твори тощо);
БІОГРАФІЧНИЙ
(коли
під час аналізу твору використовуються факти біографії митця, певною мірою трансформовані у художній формі);
КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ (коли твір аналізується з
урахуванням розвитку світової культури, при цьому великої ваги набувають фонові
знання, що готують учнів до сприйняття таких творів);
ГЕНЕТИЧНИЙ (коли аналіз твору передбачає з'ясування
першоджерел образів і мотивів твору, традицій, архетипів, міфологічної основи
тощо);
КОМПАРАТИВНИЙ
(коли
з метою поглибленого аналізу порівнюються різні твори за певними спільними
аспектами: чи тематикою, чи образами,
чи засобами художньої виразності, чи мотивами тощо).
Немає коментарів:
Дописати коментар