вівторок, 30 грудня 2014 р.

МЕТОДИ АНАЛІЗУ ХУДОЖНЬОГО ТВОРУ В ШКОЛІ


ПОРІВНЯЛЬНО-ІСТОРИЧНИЙ, або ІСТОРИКО - ЛІТЕРАТУРНИЙ (коли твір розглядається як факт історії   літератури того чи іншого народу);
СТРУКТУРНИЙ    ( коли в основі аналізу - розгляд художньої будови, структури твору);
КАТЕГОРІАЛЬНИЙ (коли в центрі уваги вчителя та учнів певні категорії: жанр, напрям, стиль тощо);
ОПИСОВИЙ   ( коли вчитель робить огляд певної літературної доби, художніх тенденцій епохи, залучаючи ті чи ті твори тощо);
БІОГРАФІЧНИЙ   (коли під час аналізу твору використовуються факти біографії митця, певною  мірою трансформовані у художній формі);
КУЛЬТУРОЛОГІЧНИЙ (коли твір аналізується з урахуванням розвитку світової культури, при цьому великої ваги набувають фонові знання, що готують учнів до сприйняття таких творів);
ГЕНЕТИЧНИЙ    (коли аналіз твору передбачає з'ясування першоджерел образів і мотивів твору, традицій, архетипів, міфологічної основи тощо);

КОМПАРАТИВНИЙ   (коли з метою поглибленого аналізу порівнюються різні твори за певними спільними аспектами:   чи тематикою, чи образами, чи засобами художньої виразності, чи мотивами тощо).

Немає коментарів:

Дописати коментар