вівторок, 30 грудня 2014 р.

ЗАВДАННЯ з української мови до ІІІ етапу ХІІ Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика (5-9 класи)


5 клас

1. Напишіть вітальну листівку своєму другу (однокласнику, рідним), використовуючи звертання, теплі та добрі слова.

12 б.

2. Уставте пропущені букви. Доберіть до слів споріднені, запишіть ці слова парами. 
З...мля, в...сіяний, л...тіти, ш...лестіти, д...сятий, в...ликий, см...чок, д...рево, г...лубка, р...зумний.

5 б.

3. Доповніть ряди слів п’ятьма прикладами, що належать до тієї чи іншої частини мови.
Іменники: дорога, ...
Прикметники: білий, ...
Числівники: пять, ...
Займенники: я, ...
Дієслова: писати, ...
Прислівники: весело, ...
5 б.

4. У поданих словах визначте кількість букв і звуків.

Джерело, джміль, дощ, земля, лялька, мільярд, праця, пють, бурян, яма.
5 б.

Всього – 27 б.





6 клас

1. Напишіть твір-роздум на тему: «Велична земле моя, радість моя!»
12 б.

2. Спишіть слова, вставляючи, де потрібно, апостроф:
Дерев...яний, п...ятнадцять, різдв...яний, об...їхати, подвір...я, здоров...я, матір...ю, мавп...ячий, бур...я, слов...яни.

5 б.
3. Утворіть фразеологізми, вибравши з дужок потрібне слово, поясніть їх значення.
Наламати (дерев, дров, парканів), кусати (хліб, яблуко, лікті), з’їсти (м’ясо, собаку, ковбасу), винаходити (двигун, велосипед, ракету), п’яте (око, колесо, море).

5 б.
4. Відредагуйте словосполучення й запишіть їх. В одному зі словосполучень позначте головне й залежне слово.
Хворий грипом, багатий на добро, автобус по замовленню, сталося по неуважності, вхід по запрошеннях, старший по віку, екзамен по мові, дякую Василя, згідно умові, відповідно завданню.
5 б.

Всього – 27 б.







7 клас

1. Розгорніть подану цитату в роздум.
«Якщо пошукаєш у книгах мудрості уважно, то знайдеш велику користь для душі своєї» («Повість минулих літ»).
12 б.

2. Від поданих дієслів утворіть пасивні дієприкметники, а від них - безособові дієслівні форми на - но, то.
Вивчити, закінчити, нагріти, скривдити, запровадити, налагодити, запросити, виростити, скосити, спорудити.
5 б.

3. Відредагуйте текст і запишіть його. У першому реченні виділіть граматичну основу.
Ми з Сергієм завжди приймаємо активну участь у позакласних заходах. Проводимо конкурси, спортивні змагання, випускаємо стінну газету. Щоп’ятниці вирішуємо, чим займатимемося слідуючого тижня. Більша половина однокласників з радістю відгукуються на наші пропозиції. Улітку ми навіть усім класом їздили на рибалку. Але дехто й сам нічого не робить, й іншим мішає. Та згодом вони змінюють своє мнєніє і розуміють, що робили невірно. Але клас у нас дружний і активний.

5 б.

4. Запишіть словами подані сполуки цифр і слів, дотримуючись відповідних правил написання.
50 (річчя), 185 (тисячний), 200 (річний), 4 (кутний), 2990-й, 16 (поверховий), 7 (денка), 2 (ярусний), 48 (тисячний), 24 (годинний).
5 б.


Всього – 27 б.





8 клас

1. Складіть і запишіть твір-роздум на тему: “Кожна Людина неповторна”.

12 б.
2. Розберіть подані слова за будовою:
Голосно, завоювати, виїзд, комбайнерський, безграмотний, материнський, вибух, обкладинка, хлібозаготівник, водопровідний.
5 б.


3. На місці крапок напишіть у або в, і або й. Поясніть, що таке милозвучність.
Навчаюсь ... школі, Іван ... Марічка, прочитала ... газеті, учителі ... учні, ... своїй хаті, вітаміни ... фруктах, ... день, ... основі, наука ... освіта, хóроше (і, й)ти.
5 б.
4. Спишіть фразеологізми, утворюючи від поданих у дужках дієслів дієприслівники доконаного виду. Доберіть синоніми з довідки.
(Прикусити) язика, (скласти) руки, (повісити) носа, (задерти) кирпу, з зубів (видерти), об землю журбою (вдарити), (надати) ходу, (поникнути) духом, клепку (згубити).
Довідка: безглуздо, мовчки, бездіяльно, зажурено, швидко, насуплено, гордовито, весело, нахабно.

5 б.

Всього – 27 б.



9 клас

1. Напишіть за одним із наведених поетичних уривків твір-мініатюру. Використайте в ньому односкладні та неповні речення.
1. Яка чудова осені краса!
Які прекрасні тиша і мовчання!
Елегію дарують небеса,
Переповиту тугою прощання (Я. Масленко)
2. О Україно! Жить тобі,
Як і твоїй співучій мові,
Аж доки сяють голубі
Небесні шати, шовкові
Шумують трави, і горить
У небі чиста дощовиця,
А нам довіку пить і пить
З твоїх джерел – і не напиться! (Л. Забашта)
12 б.

2. Утворіть прикметники чоловічого роду від іменників – географічних назв.
Бахмач, Семигори, Гостролуччя, Кривий Ріг, Севастополь, Ла-Манш, П’ятихатки, Ялта, Південний Буг, Красний Луч.
5 б.
3. Відредагуйте речення, запишіть їх правильно. Виконайте синтаксичний розбір виділеного речення.
1. На протязі зовсім короткого часу директор фірми «Стожари» Андрій Коваленко став самим відомим у колах бізнесменів. 2. Із-за затягування у прийнятті рішень, цю норму відмінено. 3. До найрозповсюдженіших діагнозів належать серцевий приступ, ушиб коліна та воспалєніє легенів. 4. Золоті ворота – пам’ятник ХІ століття. 5. В останній час погода стала дуже капризною.
5 б.

4. Поясніть лексичне значення поданих слів, складіть з ними речення.
Компанія – кампанія
гармонічнй – гармонійний,
особистий – особовий,
гарантійний – гарантований
адресант – адресат



Всього – 27 б.

Немає коментарів:

Дописати коментар